بزرگترین مرکز پرورش وفروش سگ نگهبان و گارد

کک،کنه،جرب،شپش در سگ ها

مقالات, سگ ها, بیماری سگ ها و درمان 9 تیر 1398 10 تیر 1398


سگ ها هم مانند انسان دچار شپش می شوند و خودشان را می خارانند. شما باید سریعا به فکر درمان شپش در سگ ها باشید. مثلا یکی از بهترین روشهای درمان کنه سگ ها استفاده از موچین است که با کمک آن میتوانید کنه ها را از بدن جدا کنید.

درمان کنه جرب و شپش در سگ هاکنه و شپش در سگ ها

کنه ها در تمام نقاط خصوصاً در مناطق روستایی و ساحلی یافت میشوند. این انگل به دلیل ارتباطی که با بیماری Lyme (پلی آرتریت سگ ها و انسان که عامل آن از اسپیروکت ها بوده، توسط کنه های سخت منتقل می شود) دارد، در انسان با اهمیت می باشد.

همچنین کنه باعث کم خونی و فلجی در سگ ها می شود. با مشاهده کنه در سطح پوست به سرعت نابودش کنید.

در چه نواحی از بدن سگ احتمال وجود کنه بیشتر است؟

هرچند وقت یکبار تمام سطح بدن حیوان را برای اطمینان از علم وجود کنه بازرسی نمایید؛ مخصوصاً نواحی صورت، گوش ها، پاها و نواحی زیر شکم و سینه،است.

 

بهترین روش گرفتن کنه و شپش در سگ ها ، استفاده از موچین است. به دام انداختن آن در نواحی نزدیک سطح پوست می باشد.

برای درمان کنه سگ هیچوقت آن را با انگشتان لمس نکنید. به زخم های کوچکی که از گزش کنه ها باقی میماند، حساس نباشید چون خود به خود خوب می شوند و عفونت نمیکنند.

اگر برآمدگی های کوچک قرمز رنگی را روی سطح پوست سگ که در اثر واکنش آلرژی پدید آمده است مشاهده نموده اید باید موضوع را با دامپزشک در میان گذارید.

در این گونه موارد، استفاده از اسپری های ضد کک، پودرها و محلول های شوینده در مقابل هجوم کنه ها نیز مؤثر می باشد.

 

شپش ها بند پایانی کوچک، کمرنگ (رنگ پریده) هستند که در سطح پوست زندگی میکنند و به راحتی با استفاده از شامپوهای مخصوص، حمام و غوطه ور شدن سگ در محلول های ضدانگل خارجی از بین می روند.

جرب ها انگل های میکروسکپی هستند که در سطح پوست یا فولیکول های مو مشاهده می شوند.

آلودگی شدید، متوسط و ملایم بسته به نوع آنها دارد. به عبارت دیگر، هیچ علامت ثابتی در این بیماری ها دیده نمی شود.

برای مثال، از متداول ترین انواع درگیری با جرب ها، ابتلا به جرب دمود کس است که جراحات غیر مشهودی را در پوست ایجاد می کند.

 

اما تحریک عادی آنها هیچگونه واکنشی را در سگ های مبتلا نشان نمی دهد. معمولاً مشکل در سگ های جوان است، جرب های دمودکس وقتی تشخیص داده می شوند که لکه های قرمز و کم مو در روی پیشانی، دور چشم ها، پوزه و پنجه دست ها مشاهده می شود.

بعضی از سگ ها بدون هیچگونه درمانی از جرب خلاصی می یابند و بعضی ها نیاز به غوطه ور شدن مرتب در محلول های دارویی دارند.

با استفاده از کرم های مخصوصی نیز می توان آنها را درمان نمود. جرب های دمود کس مشکل عمده و علاج ناپذیر در بعضی سگ ها خصوصاً سگ های مسن تر به شمار می آیند.

سگ هایی که آلوده به این نوع جرب هستند نباید برای نسل گیری به کار برده شوند چراکه احتمال دارد از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به بیماری باشند.

مشکل دیگر، جرب های سارکو پتس (SarCOptic mange) هستند. این نوع جرب چنان واکنش شدیدی را ایجاد می نماید که به طور مداوم سگ ها خود را می خارانند.

   

2300 بازدید کل ، 1 امروز

  

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.

تبلیغات اسپانسرها

پیت بول

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر