بزرگترین مرکز پرورش وفروش سگ نگهبان و گارد

معرفی نژاد سگ بیگل Beagle

مقالات, سگ ها, نژاد شناسی سگ ها 9 تیر 1398 9 تیر 1398


بیگل سگی نترس اما به خوبی از صاحب خود اطاعت میکند  و در هر شرایطی به تعقیب طعمه خود می رود، از آنها بیشتر برای شکار خرگوش و روباه استفاده میکنند. قدرت و سرعت زیادی دارد. قد بیگل حداکثر ۴۰ سانتی متر می باشد. این سگ ها بسیار فعال و پر جنبو جوش، خوش اخلاق و  قدرت بویایی بسیار قوی دارند هم چنین سگ خانگی خیلی خوبی می باشند. نگهداری از آنها کار آسانی است و در رنگ های قرمز و سفید، نارنجی و سفید، لیمویی و سفید دیده می شوند. آنها دارای موهای کوتاه، پنجه قوی و قدرتمند که شبیه به تخم مرغ است، گوش هایی آویزان و چشم هایی که به رنگ قهوه ای یا مشکی است، هستند. توجه داشته باشید که دم آنها نباید فر خورده باشد.

 
آمار حیاتی نژاد بیگل | Beagle:

دسته بندی نژاد: سگ تازی

قد: بین ۳۳ تا ۳۸ سانتی متر

وزن: بین ۸ تا ۱۳.۵ کیلوگرم

طول عمر: بین ۱۰ تا ۱۱ سال

 
نکات برجسته نژاد بیگل | Beagle:

تبدیل کردن آنها به یک سگ خانگی ممکن است کار  سختی باشد و حتی گاهی باید یک سال تمام طول میکشد تا او را به خوبی آموزش دهید.آنها اگر مدت طولانی در خانه تنها بمانند کلافه  میشوند و اگر در داخل حیاط تنها رها شوند خود را کارهایی مانند زوزه کشیدن یا کندن زمین و با پیدا کردن راهی برای فرار، سرگرم می کنند.پارس کردن زیاد آنها یکی از دلایلی است که  نگهداری از آنها را سخت می کند و همسایه ها و حتی صاحب سگ را خسته میکند، اما اگر با او بیشتر وقت بگذرانید و آموزش دهید میتوانید او را از این کار منع کنید.آنها حس بویایی خیلی قوی دارند و زمانی که بویی  فریبنده را استشمام میکنند، سرگردان میشوند و دوست دارند دنبال آن بروند. حس بویایی خیلی قوی دارند به طوری که مغزشان را کامل کنترل میکند له همین دلیل برای آنها چیزی جالب تر از یک بوی فریبنده وجود ندارد.آنها با محبت و مهربان هستند اما گاهی نیز لجباز می  شوند. باید به آنها یاد دهید که از شما اطاعت کنند و مطمن شوید که مربی که قرار است به او آموزش دهد اطلاعات کافی در مورد این نژاد داشته باشد، شما میتوانید به عنوان پاداش به او غذا بدهید تا آموزش ها را با انگیزه تر انجام دهد.این سگ ها بسیار پر خور هستند و حتی اگر به آنها  بیش از حد غذا بدهید همه آن را می خورد به همین دلیل باید مقدار غذایش را اندازه گیری کنید و بر او نظارت داشته باشید هم چنین باید از غذاهای بسته بندی شده استفاده کنید و سطل زبال را دور از دسترس سگ قرار دهید زیرا سگ شما اگر پسمانده ی غذا را ببیند به التماس می افتد تا به او غذا بدهید. آنها هنگام غذا خوردن به کاسه ی غذایشان بسیار توجه می کنند. به کودکان خود یاد دهید که هنگامی که سگ مشغول غذا خوردن هستند به آنها نزدیک نشوند. بیگل ها سگ های نگهبان و محافظ خوبی نیستند زیرا هر کس را که می بینند با او دوستانه برخورد می کنند.شما می توانید برای واگذاری سگ بیگل و یا فروش  سگ بیگل در تهران، به نمایندگی های مجاز فروش حیوانات خانگی مراجعه کنید. 

 

 

وزن و ارتفاع نژاد بیگل | Beagle

وزن در نرها: (۵-۱۵) کیلوگرم، در ماده ها: (۵-۱۵) کیلوگرم.

ارتفاع در نرها: (۲۸-۳۳) سانتی متر، در ماده ها: (۲۸-۳۳) سانتی متر.

 
مشکلات و سلامتی نژاد بیگل | Beagle

همه ی سگ های این نژاد بیمار نمی شوند اما اگر شما از آنها مراقبت می کنید باید اطلاعات کافی در موردشان داشته باشید.

 

بیماری مهره های دیسک:

این بیماری در بین سگ  های این نژاد شایع است که ممکن است در اثر عواملی مانند: ژنتیک، راه رفتن غلط، سقوط یا بالا پایین پریدن روی مبلمان رخ می دهد و نشانه های آن میتواند ناتوانی در بالا بردن پاهای عقب، فلجی، از دست دادن روده و گاهی اوقات  عدم کنترل مثانه باشد. شما باید برای جلوگیری از این مشکل هنگام پریدن سگ پشت او را به آرامی بگیرید. این بیماری را میتوان با دارو های ضد التهاب و یا عمل جراحی برای برداشتن دیسک، درمان کرد و گاهی نیز ممکن است سگ بیمار مجبور شود برای راه رفتن از صندلی چرخ دار استفاده کند و در بعضی مواقع نیز میتوان سگ خود را به کایروپراتیک برد تا مشکل او را حل کنند.

 

 

دیسپلازی مفصل ران:

 این بیماری معمولا در بین  سگ های این نژاد شایع است. عواملی مانند ژنتیک، محیط زیست و رژیم غذایی در تغییر شکل مفصل ران تاثیر گذار هستند. با اینکه سگ مبتلا به بیماری زندگی عادی و سالمی دارد اما ممکن است برخی از آنها به عمل جراحی نیاز داشته باشند. دیسپلازی مفصل ران یک بیماری وراثتی است که در آن استخوان ران به خوبی به مفصل ران متصل نمیشود در نتیجه باعث لنگیدن یک پا یا هر دو پای عقب سگ میشود، شما هیچ علامتی از درد در سگ مبتلا به این بیماری نمی بینید اما در سنین بالا موجب ورم مفاصل او میشود. اگر شما قصد خرید توله سگ دارید باید مطمئن شوید آزمایشات لازم در مورد این بیماری روی پدر و مادر توله ی سگتان انجام داده باشند. اگر چه دیسپلازی مفصل ران یک بیماری وراثتی است اما عواملی مانند رژیم غذایی پرکالری یا صدمات ناشی از پریدن یا سقوط کردن بر روی سطوح صاف و نرم میتواند در رشد سریع این بیماری تاثیر گذار باشد.

گلوکوم:

سگ های این نژاد در معرض ابتلا به  بیماری گلوکوم است که باعث میشود فشار داخل چشم بالا رود و اگر به موقع تشخیص داده نشود و اقدامات لازم برای درمان او انجام نشود منجر به کوری چشم سگ می شود. اگر متوجه شدید که سگ دچار دوبینی، قرمزی چشم و یا مدام چشم خود را مالش میدهد او را نزد دامپزشک ببرید. گلوکوم میتواند به شبکیه و عصب بینایی چشم آسیب برساند و سگ برای مدت چند ساعت دچار نابینایی شود در متوجه این موضوع شدید در اسرع وقت سگ را پیش دامپزشک ببرید

 

.پیشرو شبکیه آتروفی (PRA):

این بیماری یک  اختلال دژنراتیو چشم است که سگ مبتلا به آن با از دست دادن گیرنده های نوری که در پشت چشم قرار دارند دچار نابینایی میشود، قبل از اینکه نشانه های این بیماری بروز کند میتوان آن را تشخیص داد. خوشبختانه سگ ها میتوانند در صورت از دست دادن بینایی خود برای حل نیازهایشان حواس دیگر خود را به کار بگیرند و زندگی سالم و کاملی داشته باشند

. پرورش دهنده ی قانونی باید هر سال تاییدیه سلامت چشم سگ را از متخصص چشم دامپزشک دریافت کند.

: این بیماری زمانی رخ میدهد که یک  ردیف مژه ی اضافه بر روی غدد چربی چشم سگ در امتداد لبه ی پلک پایین می روید و موجب تحریک چشم میشود که در این حالت ممکن است سگ دچار دو بینی شود یا مدام چشم خود را مالش دهد. دامپزشکان این مژه ها را با قرار دادن نیتروژن مایع منجمد شده جراحی میکنند و از بین میبرند. این نوع عمل را تحت بی هوشی کامل انجام میدهند.

 

 

صرع:

 

این بیماری گاهی اوقات ارثی میباشد. صرع  میتواند باعث تشنج خفیف یا شدید، سقوط سگ، سفت و سخت شدن اندام، از دست دادن هوشیاری و یا باعث یک رفتار غیر طبیعی در سگ شود و لازم است که در صورت بروز این موارد سگ خود را برای درمان نزد دامپزشک ببرید. اگر شما مدیریت مناسبی روی سگ مبتلا به صرع داشته باشید می تواند زندگی سالم و کاملی داشته باشد. صرع قابل درمان نیست اما میتوان آن را با دارو کنترل کرد. اگر سگ شما دچار تشنج شد حتما او را برای تشخیص و درمان نزد دامپزشک ببرید

 کوتولگی:

این یک بیماری است که سگ  کوچکتر از اندازه ی طبیعی خود است که ممکن است ناشی از اختلالات فیزیکی، مانند پاهای بسیار کوتاه باشد.

سندرم چینی:

 این بیماری باعث  می شود تا جمجمه بزرگ و چشم کوچک شود. اگر چه سگ مبتلا به این بیماری به طور معمولی رشد میکند اما دچار مشکلات قلبی و اختلالات پا می شود.

در رفتگی کشکک:

در رفتگی کشکک یا تضعیف خفه  در بین این نژاد شایع است و زمانی رخ میدهد که کشکک (که شامل سه بخش استخوان ران، پاتلا و درشت نی است) به درستی شکل نگرفته باشد. این بیماری باعث لنگیدن یک یا هر دو پا یا غیر طبیعی راه رفتن سگ میشود. اگر چه این در رفتگی در هنگام تولد رخ می دهد اما علائم آن تا مدت ها بعد نمایان نمی شود. مالش ناشی از در رفتگی کشکک میتواند منجر به بیماری دژنراتیو مفصل شود. این بیماری در ۴ درجه رخ می دهد در درجه یک آن سگ دچار در رفتگی گاه به کاه مفصل و لنگیدن موقت می شود، در درجه IV ساق پا به خوبی به مفصل متصل نمیشود و کشکک نمیتواند به درستی عمل کند، در نوع پیشرفته تر آن ممکن است سگ به عمل جراحی نیاز داشته باشد. 

تغذیه نژاد بیگل | Beagle:

توصیه می شود روزانه ۳/۴ تا ۱.۵ پیمانه غذای سگ با کیفیت بالا در روز، به صورت دو وعده ی غذایی تقسیم شده به او بدهید.

توجه:  

مقدار غذایی که سگ شما میخورد به  سن، ساختار بدنی، سوخت و ساز و سطح فعالیتهای او بستگی دارد. سگ ها هم مانند انسانها رفتارهای طبیعی دارند و نیاز های غذایی همه آنها مانند هم نیست هم چنین کیفیت غذای آنها نیز متفاوت است. بهتر است به جای اینکه ظرف غذای او را چند بار در روز از غذای معمولی پر کنید، غذاهای مغذی و کمتری به سگ خود بدهید.

شما میتوانید برای جلوگیری از چاقی سگتان، به جای ترک غذای او ، دو بار در روز به او غذا بدهید و میزان غذایش را اندازه گیری کنید. اگر مطمئن نیستید که سگ شما اضافه وزن دارد یا نه، میتوانید او را با دست و چشمتان آزمایش کنید، اول به او نگاه کنید طوری که شما بتوانید کمر سگ را ببینید سپس دست خود را روی پشتش و شست خود را در امتداد ستون فقراتش قرار دهید انگشتان خود را به سمت پایین بکشید شما باید بدون اینکه فشار زیادی به سگ وارد کنید قادر به لمس دنده هایش باشید اما اگر نتوانستید دنده هایش را لمس کنید سگ اضافه وزن دارد و باید غذایش را کم کرده و فعالیتش را افزایش دهید.

 
آراستن نژاد بیگل | Beagle:

این سگ ها در همه رنگی دیده میشوند اما رایج ترین رنگ در میان آن ها سیاه و سفید ( قسمت پاها، قفسه سینه، شکن و نوکم دم به رنگ سفید) و قهوه ای مایل به زرد است. این سگ ها در هر رنگی که باشند نوک دم آن ها به رنگ سفید است به خاطر این موضوع شکارچیان خیلی زود آن ها را هنگام شکار شناسایی میکنند. بیگل ها دارای پوستی صاف و موهای متراکمی هستند که در برابر باران بسیار مقاوم است. موهای آنها را باید حداقل هفته ای یک بار برای ا ز بین بردن موهای مرده و تقویت آنها، با یک برس متوسط زبر  شانه کنید. موهای آنها در فصل زمستان ضخیم تر میشود و در فصل بهار میریزد. به نظافت کمی نیاز دارند. گوش هایشان آویزان است به همین دلیل گردش هوا داخل آن به خوبی انجام نمیشود و زود دچار عفونت گوش می شوند.

  برای جلوگیری از تجمع باکتری داخل دهان لازم است هفته ای ۲ یا ۳ بار دندان های سگ را مسواک بزنید اما اگر میخواهید که سگ شما به بیماری های لثه و یا بدی بد دهان مبتلا نشود باید هر روز این کار را انجام دهید هم چنین لازم است ماهی یکبار ناخن های سگ خود را کوتاه کنید، در ناخن های پای او رگ های خونی زیادی وجود دارد و اگر آنها را بیش از حد کوتاه کنید خونریزی میکند و ممکن است دفعه ی بعد هنگام کوتاه کردن ناخن ها سگ با شما همکاری نکند به همین دلیل اگر تجربه ای در این کار ندارید از دامپزشک کمک بگیرید. اگر هنگام راه رفتن سگ صدای کشیده شدن ناخن هایش روی زمین را میشنوی  یعنی آنها بیش از حد بلند شده اند. کوتاه نگه داشتن ناخن ها به شما کمک میکند تا زمانی که سگ با هیجان برای خوش آمدگویی به سمت شما میپرد به شما آسیبی نرساند. هنگام نظافت کردن سگ، او را از لحاظ علائمی مانند زخم، خارش، علائ عفونت مثل قرمزی، حساسیت به لمس، التهاب بر روی پوست بینی، دهان، چشم و یا پاها را بررسی کنید. چشم های سگ باید بدون هیچ قرمزی یا ترشحاتی باشد اگر هفته ای یکبار سگ خود را از همه نظر بررسی کنید باعث میشود تا از مشکلات جدی که ممکن است در سگ رخ دهد جلوگیری کنید.

 
میزان سازگاری نژاد بیگل |  با کودکان و حیوانات خانگی دیگر:

Beagle

سگ بیگل دوست خوبی برای افراد خانواده به خصوص کودکان هست اما در هنگام بازی کردن با بچه های کوچک غیر قابل کنترل میشود. شما باید زمانی که سگ با کودکان همراه میشود بر آنها نظارت داشته باشید زیرا ممکن است به هم آسیب برسانند. به فرزند خود یاد دهید زمانی که سگ در حال آموزش دیدن است برای او غذا نبرد و به او نزدیک نشود. سگ هر چقدر هم اهلی باشد باید زمانی که با کودک همراه میشود او را ببندید. این سگ هرگز دوست ندارد تنها رها شود.آن ها به طور کلی سگ های پرخاشگری نیستند اما اگر در یک محیط باز با سگ های دیگر به خصوص سگ های کوچک هم بازی شوند ممکن است به حالت تهاجمی در آیند اما اگر آنها را به خوبی آموزش دهید میتوانند با گربه ها و حیوانات خانگی دیگر سازگاری خوبی داشته باشند.

 

 
محل نگهداری نژاد بیگل | Beagle

سگ های این نژاد را میتوان به راحتی در داخل آپارتمان نگهداری کرد به شرطی که فعالیت ها و ورزش های روزانه اشان را انجام دهند هم چنین بیگل ها به پیاده روی نیز بسیار علاقه مند هستند.

بدون برچسب

2282 بازدید کل ، 5 امروز

  

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.

تبلیغات اسپانسرها

پیت بول

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر