بزرگترین مرکز پرورش وفروش سگ نگهبان و گارد

مقایسه ژرمن شپرد با دوبرمن

مقالات, سگ ها, نژاد شناسی سگ ها, بیماری سگ ها و درمان 9 تیر 1398 9 تیر 1398


مقایسه ژرمن شپرد و دوبرمن:

 هر دو قیافه خوبی دارن ولی ژرمن شیپر موهاش بلنده برا همین جاش نباید زیاد گرم باشه.

خصوصیات دوبرمن:

شجاع و نترس(اصلا ترس نمیشناسه) بسیار با هوش -شیطون و پر جنب وجوش در صورت عمل کردن گوش و دم زیبایی و ابهت مخصوصه سگ نگهبان را داره- بسیار متعصب نسبت به صاحب و در عین حال بسیار نگهبان و پاسدار-بسیار کینه جو و انتقام.

 

جو خصوصیات ژرمن:

باهوش و صبور-بسیار وفادارو مطیع نسبت به صاحب_حس شامه و شنوایی قوی_بسیار تربیت پذیر- دوستان عزیز دوبرمن،ژرمن شپرد و پیت بول از بهترین و با ارزش ترین سگهای پاسبان هستند اما ژرمن شپرد نسبت به دوبرمن و پیت بول تربیت پذیر تره و نسبت به صاحبش مطیع تر است.

دوبرمن پینچر (:

Doberman Pinscher

که به اختصار دوبرمن هم گفته می‌شود یکی از معروف ترین سگهای پرورش یافته به دست انسان است و از نظر تیز هوشی و هشیاری شناخته شده‌است. 

 

اغلب به عنوان ظاهر استاندارد دوبرمن سگی است با اندازه ۶۶ تا ۷۲ سانتی متر قد در نرها.و در ماده ها ۶۱ تا ۶۸ سانتی متر. بدنی دوکی با مو‌های کوتاه. دوبرمن بدنی غضلانی، ورزشی، با استقامت و پر سرعت دارند. دوبرمن باید خلق وخوی مغرورانه و هوشیار داشته باشد. ماده‌ دوبرمن ها لاغر تر هستند اما نباید دوکی شکل باشند. وزن استانداری برای  نژاد دوبرمن تعریف نشده اما یک سگ دوبرمن مطلوب باید سایز مناسب برای آمیزش و چالاکی و استقامت داشته باشه به طور معمول وزن در نرها بین ۳۴ تا ۴۵ کیلوگرم و در ماده‌ها بین ۲۷ تا ۴۱ کیلوگرم هست. 

 

رنگ سیاه رنگ ,قهوه ای یا قرمز رنگ,حنایی یا رنگ سفید دارند.  گوش‌ها دوبرمن پینچر به طور طبیعی گوش‌های افتاده دارد اما معمولا گوش‌ها مانند دم،تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند تا برای جهت یابی و انجام وظیفه به عنوان سگ گارد آماده باشد. این کار مانند جراحی دم در برخی کشورها غیر قانونی است. جراحی گوش‌ها معمولا در سن ۷ تا ۹ هفتگی انجام می‌شود. 

 

جراحی‌هایی که بعدر از ۱۲ هفتگی انجام می‌شود معمولا درصد پایینی از موفقیت در ایستاده بودن گوش‌ها دارند. بعضی از پرورش دهندگان ترجیح می‌دهند که این عمل را انجام ندهند به این دلیل که برای حیوان درناک است و بعضی اعتقاد دارند که در جهت یابی و هوشیاری حیوان اختلال ایجاد می‌کند.

خلق و خو دوبرمن پینچر به منظور درنده خویی و بدون ترس بودن برای محافظت و فرمان برداری از صاحب خود پرورش یافته‌است. این ویژگی‌ها (درنده خویی و بدون ترس بودن) این نژاد را سگ خوبی برای محافظت شخصی ، سگ پلیس و گارد قرار داده اگر چه این خوصیات باعث می‌شود که این نژاد قوانین هم نشینی با انسان را خوب فرا نگیرد. 

 

در دهه‌های اخیر پوشش بدن کوتاه و هوش دوبرمن پینچر این نژاد را سگی مطلوب برای هم خانه شدن با انسان کرده‌است. اگرچه به اشتباه به عنوان سگی درنده معروف شدند ولی در حقیقت بسیار وفادار هستند. آنها به راحتی محافظت و فرمانبرداری از صاحب خود رو یاد می‌گیرند. شواهدی وجود دارد که دوبرمن پینچر شمال آمریکا آرامتر از نمونه اروپایی آن است و این به دلیل استراتژی تکثیر و پرورش آنها در آمریکای شمال است. به خاطر این اختلاف استراتژی در تکثیر و پرورش نسل‌های متفاوت از دوبرمن دارای ویژگی‌های متفاوت هستند. همچنین گفته شده دوبرمن آمریکای شمالی نجیب تر با وفاتر و باهوش تر است.

 مشکلات سلامتی به طور میانگین دوبرمن پینچر ۱۰ تا ۱۴ سال عمر می‌کند. بیماری‌های سرطانی در این نژاد به کررات دیده شده. بیماری‌های جدی و معمول این نژاد عبارتنداز:

 cervical vertebral instability (CVI) prostatic disease dilated cardiomyopathy von Willebrand’s disease

بیماری‌های غیر جدی و معمول این نژاد عبارتنداز

: hypothyroidism hip dysplasia

مطالعات نشان داده که این نژاد بیشتر از سایر نژاد‌ها از بیماری‌های پروستات رنج می‌برد.

 مانند:

عفونتهای باکتریای پروستات ، کیست پروستات

،benign hyperplasiaوprostatic adenocarcinoma

عقیم کردن حیوان می‌تواند این بیماری‌ها را کاهش دهد.

Dilated cardiomyopathy

بزرگترین عامل مرگ در دوبرمن پینچر است.

این بیماری در این نژاد بیش از سایر نژادها دیده می‌شود. بیش از ۴۰ درصد از تشخیص‌های این بیماری مربوط به این نژاد و ۱۳ درصد مربوط به نژاد جرمن شپرد است. 

 

این بیماری در اکثر موارد کشنده‌است و در ۵۰ درصد از موارد مرگ ناگهانی و ناشناخته را به همراه دارد. ژرمن شپرد در تمام ایام به دلیل رفتار و ساختار بدنی ممتازش در بین سایر نژادها مورد انتخاب قرار گرفته است و حتی ویژگی های دفاعی و تربیت های اختصاصی آن نیز به معرض قضاوت گذارده می‌شود . مهمترین ویژگی در این نژاد رفتارهای اشرافی ، شهامت و تواناییآموختن رفتارها و فعالیتهای اختصاصی است . 

 
اولین ویژگی یک ژرمن شپردخوب قدرت ، چالاکی ، عضلات مناسب و هوشیاری است . بخاطر خلق وخو اغلب بعنوان سگ کار از آن استفاده می‌شود .ژرمن شپرد سگی باهوش ، نترس ، مشتاق ، شجاع ، شاداب و بیقرار برای آموختن است . به شجاعت و وفاداری شهرت دارد . 

سگی است جدی و به نظرمی رسد مقداری از هوش خود را از انسان به ارث برده است ! استعداد بسیار خوبی در آموختن دارد . آنها خیلی دوست دارند که همیشه نزدیک اعضای خانواده باشند و بلعکس از غریبه‌ها دوری می جویند . ژرمن شپرد سگ اجتماع دوستی است و نباید او را برای مدت طولانی تنها گذاشت . تنها زمانی پارس می‌کند که لازم باشد . شمه قوی در محافظت و نگهبانی دارد و بهتر است که از سنین پایین به آن آموزشهای اختصاصی داده شود . با سگ های دیگر کنار می‌آید و با کودکان بسیار مهربان است . به راحتی می‌توان آنه را برای اهداف گوناگون اعم از سگ گله ، سگ نگهبان ، سگ پلیس ، راهنمای نابینایان ، ناجی و سگ ارتش تعلیم داد .

 

 ر نرها : (30-40) ک.گ ،

در ماده‌ها : (30-40) ک.گ

ارتفاع در نرها : (60-65) س.م

، در ماده‌ها : (55-60) س.م

رنگ رنگ در سگهای ژرمن شپردمتفاوت است و تقریباً اکثر رنگها قابل قبول هستند . با این وجود رنگهای خیلی کم رنگ و یا سفید یک دست قابل قبول نمی‌باشد .

مشکلات سلامتی مشکلات کپل ( باسن ) و آرنج در آنها شایع است بنابراین قبل خرید توله سگ از سلامت والدین نسبت به این بیماری اطمینان حاصل نمایید .

بیماریهای خونی ، مشکلات هضم غذا ، صرع ، اگزما و کوتاه ماندن اندام قابل ذکر می‌باشد . طول عمر حدود 13 سال .است.

اکنون با داشتن این اطلاعات انتخاب برای ما راحت تر می سگشود.البته ناگقته نماند که از نظر قیمت دوبرمن قیمتی در حدود یک سون ژرمن شپرد بسیار گرانتر از دوبرمن است

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.

تبلیغات اسپانسرها

پیت بول

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر