بزرگترین مرکز پرورش وفروش سگ نگهبان و گارد

مشکلات و ناهنجاری در غذا خوردن سگ ها

مقالات, سگ ها, بیماری سگ ها و درمان 9 تیر 1398 9 تیر 1398


مشکلاتی که با غذا خوردن نا مناسب سراغ سگ های ما می آید:

۱:اضافه وزن در سگ ها

۲:نفخ و استفراغ در سگ ها

۳:خفگی در سگ ها

۴:بی اشتهایی در سگ ها

۵:ذباله خواری در سگ ها

6:دزدیدن غذای دیگران یا شکار کردن دیگر حیوانات در سگ ها

۷:علف خواری در سگ ها

۸:التماس کردن سگ ها برای گرفتن غذا از شما

 

خوردن یکی از سرگرمی های مورد علاقه ی  همه حیوانات مخصوصا  سگ ها است و برای بقای آن ها مورد نیازشان است. علاوه بر آن جلوگیری کردن از خوردن بعضی غذاها مهم است.

در این جا تعدادی از رفتارهایی که به خوردن مربوط می شود و می تواند خارج از کنترل صاحب سگ شود ذکر شده است.

بعضی از آن ها به سلامتی حیوان مربوط است، در حالی که بعضی دیگر به جامعه و اجتماع مربوط است. توجه داشته باشید که فیزیک بدنی و عادت های غذایی سگ شما عوض می شود. و شما باید آن را از ابتدا کنترل نمایید. وقتی که غذای فراوانی برای سگتان تدارک دیده اید، سگ شما با ولع فراوان طبق غریزه اش می خورد، در صورتی که وعده های غذایی که در اختیار او می گذارید نباید پشت سر هم و بدون فاصله باشد. زیاد غذا خوردن باعث بوجود آمدن اضافه وزن در سگتان می شود که برای سلامتی او مضر است. بنابراین اگر سگ شما اضافه وزن دارد، غذای او را محدود کنید.

 

خیلی از سگ ها بدون آن که غذا را خیلی بجوند آن را وارد مری خود می کنند و بعضی به سرعت بالا و پایین می پرند که می تواند منجر به خفه شدن حیوان شود. غذا خوردن خیلی سریع می تواند منجر به نفخ شود. در این جا چند روش برای آرام تر خوردن حیوان اشاره شده است:

خیس کردن غذای خشک:

ابتدا غذای خشک مورد نظر را با مقداری آب برابر مقدار غذا مخلوط کنید طوری که تمام آب را به خود جذب کند، سگ ها با غذای نرم کم تر احتمال دارند که خفه شوند حتی اگر به طور مستقیم قورت دهند.

از یک سنگ استفاده کنید:  

از یک سنگ بزرگ، بدون لبه تیز در کاسه ی غذای او استفاده کنید و در این صورت سگ مجبور است بجای آن که به تمام آن حمله برد از دور سنگ را به آرامی بخورد.

تقسیم وعده های غذایی:

جیره روزانه سگ خود را در تعداد وعده نسبتا زیاد تقسیم کنید، بنابریان او هرگز در وعده های غذایی گرسنگی زیادی را نکشیده و با ولع غذا نمی خورد.

از اسباب بازی های پازل استفاده کنید:

نیمی از وعده های غذایی او را درون اسباب بازی های پازلی برای او قرار دهید بنابراین او با آن بازی می کند و در مدت زمان کمی به غذایش می رسد.

 

اغلب سگ های سالم ،به خوردن مشتاق هستند. بنابراین وقتی که یک سگ غذا را رد می کند ما باید مشکوک شویم که او احساس خوبی ندارد. بجای تلاش برای وسوسه کردن اشتهای او بوسیله شیره گوشت، کاسه ی غذای نخورده او را برداریم و به او اجازه دهیم که راحت باشد. ممکن است اشتهای او در وعده غذایی بعدی برگردد. اگر او پی در پی وعده های غذایی را رد کرد و هیچ نشانه ای از راحتی خود نشان نداد، او را نزد دامپزشک خود ببرید.

 

اگر سگ شما سالم است اما مرتبا بینی خود را سر شام شما بالا می کشد که شما کمی از گوشه بشقابتان را به او دهید، شما فکر می کنید که دادن کمی غذا از بشقابتان ایده خوبی است، اما اینطور نیست. نگرانی غذا خوردن ساخته می شود، زاده نمی شود. وقتی که به سگ خود غذا می دهید مطمئن شوید که منوی غذایی شما سالم و متعادل است. خیلی از مردم برای سگشان آشپزی می کنند و یا به آن ها غذای خوش مزاج و سالم می دهند و سگ از سلامتی و چابکی خوب خود لذت می برد.

اگر مایلید که به سگ خود خوراکی ساده دهید، غذایی با کیفیتی را برای سگتان انتخاب کنید. به سگ خود 20 دقیقه فرصت دهید تا وعده غذایی خود را میل کند و سپس باقی مانده غذای او را تا وعده ی بعدی بردارید. وقتی که او گرسنه می شود و متوجه می شود که فقط یک نوع غذا وجود دارد، او از ایرادگیری دست خواهد کشید و از آن چه که جلوی او گذاشته می شود لذت می برد.

 

اگر سگ شما سالم، پر انرژی و شاد به نظر می رسد اما مرتبا وعده های غذایی اش را نمی خورد او ممکن است منبع دیگری برای تامین غذای خود پیدا کرده باشد. سگ ها ممکن است خوراک مختصری از قوطی و کنسروهای دور ریخته شده و یا غذاهای ظرف حیوانات دیگر را بخورند.

بعضی اوقات مردم به سگ های همسایه غذا می دهند و حتی ممکن است بدون اجازه این کار را انجام دهند.

زباله ها برای سگ ها وسوسه انگیز و خطرناک است. غذاهای دهانی و فاسد می تواند باعث بیماری های جدی شود. شیشه های شکسته و تیغ ها و اشیای تیز دور انداخته شده می تواند بینی، زبان یا دست و پاهای حیوان را ببرد. اگر توده موهای فردی که اصلاح کرده است را قورت دهد می تواند باعث انسداد شود که می تواند کشنده باشد. خوردن نخاله ابریشم می تواند به روده سگ آسیب برساند.

برای این که بوی زباله ها را کاهش دهیم، قبل از آن که غذاهای دور ریختنی را وارد سطل زباله کنیم آن ها را شستشو دهیم و از سگتان در مقابل اشتهای غریزی و حس کنجکاوی اش در مقابل زباله ها محافظت کنید.

 

در اکثر آشپزخانه ها زباله ها در سطل آشغال در پوش دار و یا در داخل کابینت نگهداری می شود اما ممکن است سطل آشغال حمام یا دستشویی در باز بماند. برای این که زباله های دستشویی و حمام کم تر جذاب جلوه کنند در سطح زباله ها فلفل بریزید. در اولین دفعه ای که سگ شما زباله ی دستشویی و یا حمام را بو بکشد با بوی ناخوشایندی مواجه می شود. ممکن است یک تجربه این چنینی

برای سگ شما کافی باشد ولی اگر سگ شما تصمیم گرفت که دوباره آن کار را انجام دهد، برای مدت 3 ماه فلفل را در سطل قرار دهید.

 

سگ ها ذاتا هم شکارچی و هم جانور کثافت خواری هستند. یک سگ دپرس شده به جستجوی کارهایی برای انجام دادن می پردازد، ترجیحا خوردن. یک سگ می تواند غذای رها شده بر روی پیش خوان (اُپن) و میز را بو بکشد و آن را بقاپد.

این عادت معمولا در آغاز کار وقتی که بتواند به اندازه کافی بلند شود و روی پاهای خود بایستد و غدا را با دستان خود بگیرد شروع خواهد شد. حتی بعضی سگ ها می دانند که چگونه از یک صندلی یا نیمکت برای رسیدن به یک جای بلند استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که غذاهای رها شده برای سگ ها خطرناک می باشد.

 

بعد از یک یا دو تجربه موفق دسترسی سگ به سطح پیش خوان یا میز، دیگر به یک عادت برای او تبدیل خواهد شد. اگر شما به غذاهایی که اخیرا از سطح پیش خوان ناپدید می شود توجه داشته باشید به این قضیه پی خواهید برد.

این عادت نه تنها شما را می آزرد بلکه ممکن است خطرناک و مهلک باشد و علت آن بسیاری از غذاهای متداول مردم است که شامل شکلات، پیاز و کشمش است که می تواند موجب مشکلات جدی در سگ ها شود.

محافظت و مراقبت نسبت به پیش خوان ها از جابه جا کردن آن هها خیلی راحت تر است، پس به آن ها اجازه ندهید که این کار را شروع کنند. با مدیریت خوب به سگتان این اجازه را نخواید داد که این عادت را توسعه دهد. اگر او قبلا متوجه شده باشد که می تواند به راحتی به غذاهای روی سطح پیش خوان یا میز می تواند ناخنک بزند، شما احتاج خواهید داشت که برای مدتی عادت هایتان را تغییر دهید. پیش خوان و میز را تمیز نگه داری کنید و وقتی که نمی توانید به سگتان رسیدگی کنید او را حتما بیرون از آشپزخانه نگاه دارید.

 

سگ ها برای حل پازل و به چالش کشاندن برای دستیابی به غذا عالی هستند. شما می توانید از غذا به عنوان جایزه استفاده کنید و برای آموزش های مختلف در طی روز به سگ خود دهید. او یاد خواهد گرفت که در ازای انجام آن چه که شما از او می خواهید چیزهای خوبی را از شما دریافت خواهد کرد. این روش راه خوبی برای تامین تمرین های ذهنی با یک سگ و نشان دادن راهی است برای جلوگیری کردن از خوردن خوراک های متفرقه.

 

اگر شما در تعدا وعده های بیشتری به سگ خود غذا دهید او گرسنه نمیشود که بخواد به سراغ غذا بر روی پیش خوان برود.

اگر سگ شما کم وزن است، به او وعده های غذایی بیشتری در روز دهید. اگر وزنش مناسب است طبق روال مقدار مشابهی اما به تعداد دفعات بشتری وعده غذایی تقسیم کنید. بهتر است قسمتی از جیره روزانه اش را در داخل اسباب بازی غذا انباشته شود. بنابراین او برای بدست آوردن غذا تلاش می کند و این گونه روش ها برای سگ ها طبیعی تر است و او را خرسند می سازد. اگرچه بعضی از تربیت دهندگان طرفدار تله گذاری نه چندان کارآمد هستند تا از پیش خوان صرف نظر کنند اما این تکنیک همیشه موثر نیست. اگر این تله به اندازه کافی ترسناک نباشد، او به راحتی آن را به یک چالش هیجانی برای خود تبدیل می کند و اگر این تله بیش از حد شدید باشد ممکن است به سگ آسیب برساند.

 

برای سگ ها معمول است که به خوردن چیزهای غیر خوراکی علاقه نشان دهند. آن ها طالب خوردن علف هستند آن ها بعضی اوقات پس از خوردن مقداری علف استفراغ می کنند. خوردن کمی از علف مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما اگر مقدار زیادی علف بخورد ممکن است بیمار شود. گاهی اوقات سگ ها به دلایلی نظیر گرسنگی، حس کنجکاوی، کسلی، سوء تغذیه یا اختلال گوارش کثافت، سنگ، مو، کاغذ یا چوب را می بلعند. بلعیدن بعضی مواد نظیر سنگ یا توده مو می تواند باعث انسداد داخلی شود که برای زندگی اش تهدید آمیز است. اگر سگ شما چیزهای غیر خوراکی مصرف می کند او را برای معاینه نزد دامپزشک خود ببرید تا متوجه مشکلات سلامتی او شود.

بیش ترین نوع شکایت صاحبان سگ بخاطر التماس کردن آن ها است. به سگ خود بیاموزید که با التماس از شما چیزی نخواهد. باید قاطعانه با او برخورد شود که فکر نکند رفتار التماس کردن مناسب است. زمانی که سگ بابت غذا التماس کردنش آن را دریافت کند این عادت بد برای او تشکیل می شود که خیلی از وق وق کردن مشکل تر است. یک سگ ملتمس در هر فرصتی چیزی را می خواهد؛ او نمی فهمد وقتی که التماس می کند شما تنها هستید و یا این که مهمان دارید.

برای جلوگیری از رفتار التماس کردن در سگتان هرگز از بشقابتان به او غذا ندهید، چه در حال غذا خوردن باشید و چه غذا خوردنتان به اتمام رسیده باشد. حتی اگر شما قصد دارید چند تکه غذا از روی میز به او دهید، تا چند دقیقه پس از شام صبر کنید وآن چند تکه را به دور از چشم سگ به داخل کاسه ی غذایش گذارید. در این روش او متوجه ارتباط بین غذای دریافتی با غذای روی میز شما نمی شود. ثابت قدم باشید. هرگز به سگتان وقتی که التماس می کند غذا ندهید و یک رفتار قاطعانه داشته باشید. مثلا وقتی یک یا دو بیسکوئیت به او دادید به او بگویید “تمام شد” و یا با اشاره به او بفهمانید که تمام شد و هیچ گونه توضیح و روشی اضافه به کار نبرید.

 

این مشکل است که رفتار مردم را کنترل کنید که روند آموزشی در خصوص التماس نکردن را به چالش نکشند. خیلی از افراد بدون

اجازه از صاحبش به او غذای نامناسب می دهند. از مهمانتان مودبانه درخواست کنید که به سگتان غذا ندهد. اگر شما یک مهمانی برگزار می کنید شما بایستی به مهمانان خود قوانین خانه اتان را به اطلاع آن ها برسانید. از بازگو کردن قوانین به مهمانانتان خجالت نکشید. خیلی از مردم نمی خواهند کار جدیی انجام دهند؛ بنابراین متذکر شوید.

 

رفتن به سمت سطل زباله تنها ناراحت کننده نیست، بلکه خطرناک است. استخوان های مرغ، شیشه شکسته، غذای فاسد و آشغال های متداول برای سگ ها خطرناک است.

بعضی سگ ها دوست دارند که از جعبه دستشویی گربه مدفوع گربه را بخاطر داشتن پروتئین غنی بخورند. البته پروتئین بیش از حد برای سگ ها بد است و انبوه آن می تواند روده را مسدود کند و ممکن است به جراحی نیاز پیدا کند.

التماس کردن می تواند ناراحت کننده باشد، اما خوشبختانه به راحتی می شود از آن جلوگیری کرد. فقط هرگز از بشقابتان به سگ خود غذا ندهید.

توله ها اغلب چیزهای غیر مناسبی را می جوند. او را از آن موقعیت دور سازید و به او چیزی مناسب مانند کلافه کاموا یا اسباب بازی دهید تا آن را بجود.

بدون برچسب

3577 بازدید کل ، 1 امروز

  

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.

تبلیغات اسپانسرها

پیت بول

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر