بزرگترین مرکز پرورش وفروش سگ نگهبان و گارد

زمان و نحوه جفتگیری سگ ها

مقالات, سگ ها, نژاد شناسی سگ ها, تربیت و آموزش سگ ها 9 تیر 1398 9 تیر 1398


سگ نر در حدود شش ماهگی از لحاظ جنسی بالغ است و رفتارهای جنسی را از خود نشان می دهد.این رفتارها و بر خلاف ماده سگ ها دوره ای نیست و سگ نر در هر زمان و هر مکان می تواند فعالیت جفت گیری را انجام دهد.

 

سگ ماده معمولا اولین بار در حدود نه ماهگی فحل می شود و این مسئله تقریبا هر شش ماه یکبار تکرار می شود.البته بلوغ زودتر و دیرتر نیز امکان دارد.فاصله بین فحلی ها هم نیز ممکن است بیشتر یا کمتر از۶ ماه باشد.چنانچه فاصله فحلی ها بسیار کوتاه تر از۶ ماه باشد و یا زمان این فحلی ها نا منظم باشد می توان به وجود برخی مشکلات مشکوک شد.

 

فحلی سگ ماده حدودا سه هفته به طول می انجامد.قبل از وجود ترشحات خونی ،التهاب مهبل دیده می شود.ترشحات در ابتدا خونی است و حدودا بعد از۱۰ رور بی رنگ می شوند.

دوازده روز بعد از شروع علائم فحلی ماده سگ به سگ نر اجازه جفتگیری می دهد و در این زمان قابلیت بار وری دارد.تخمک گذاری در این زمان رخ می دهد.جفتگیری بعد از تخمک گذاری است.

 

عمل جفتگیری ممکن است طولانی باشد.هنگامی که سگ نر مایع منی را داخل دستگاه تناسلی سگ ماده ریخت،سگ ماده کماکان به نگهداشتن آلت تناسلی سگ نر در دستگاه تناسلی خود ادامه می دهد.این نگهداشتن حدودا۲۰دقیقه به طول می انجامد.در این زمان ممکن است سگ نر به عقب برگردد و به حالت گره خورده در بیایند.

 

عمل گره خوردن یا قفل کردن برای انجام جفتگیری ضروری نیست ولی اکثر پرورش دهنده ها با دیدن این گره خوردگی مطمئن می شوند که جفت گیری موفقیت آمیز بوده است.

سگ ماده تا به بلوغ جسمی نرسیده است برای جفتگیری مناسب نیست و فقط بلوغ جنسی سگ برای جفتگیری کامل نیست.بهتر تا سن۲سالگی از جفت گیری سگ ماده خود داری کنیم.

 

میانگین دوره آبستنی در سگ بین ۵۵تا۶۷روز است.

سگ باردار باید تا زمان زایمان خود نیز به ورزش طبیعی خود بپردازد و از شرایط تغذیه ای و نگهداری مناسب تری نسبت به قبل برخوردار شود

از جفت گیری سگ هایمان با سگ هایی که نمی شناسید خود داری کنید.زیرا باعث بیماری های شدیدی در سگ ها می شود و در بیشتر موارد موجب مرگ سگ می شوند

 

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.

تبلیغات اسپانسرها

پیت بول

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر